Saturday, January 3, 2009

Laporan Final Piala Menteri Besar


Selayang, 3 Januari 2009

Bertempat di Stadium Selayang perlawanan akhir Kejohanan Bola Sepak DUN Kuang 2008 Piala Menteri Besar Selangor berlangsung meriah di antara pasukan Bandar Tasik Puteri FC (BTP FC) melawan pasukan Kg.Gombak, Kuang.

Perlawanan akhir antara dua pasukan yang berbeza usia di mana pasukan 'otai' BTP FC yang rata-rata pemainnya berusia lingkungan 40an bertemu pasukan muda Kg.Gombak nyata memberikan kepuasan kepada penonton dan penyokong yang hadir memenuhkan Stadium Selayang.

Perlawanan bermula garang dengan pasukan Kg.Gombak memperolehi jaringan awal melalui tendangan penalti yang dihadiahkan seawal minit pertama. Gol awal nyata menyentap tumpuan pasukan BTP FC yang sekali lagi menghadiahkan sepakan penalti buat pasukan Kg.Gombak mendahului 2 - 0.

Walaupun bermain cantik dan mengawal permainan, ketinggalan 2 gol nyata menyukarkan BTP FC yang tertekan dengan serangan balas dan larian deras pasukan Kg.Gombak.Akhirnya, apabila wisel penamat ditiupkan, pasukan Kg.Gombak menang dengan jaringan besar 5 berbalas 1.

Hadiah-hadiah berupa Piala, wang tunai RM5,000.00 dan medal diberikan kepada pasukan Johan. Manakala Naib Johan menerima medal dan wang tunai RM3,000.00.Tempat ketiga yang dimenangi oleh Kg.Kuang menerima medal dan wang tunai RM2,000.00.

Upacara penyampaian hadiah disempurnakan oleh YB Tuan Amirudin Shari, ADUN Batu Caves yang juga Timbalan Pengerusi Exco Sukan Negeri Selangor.

Turut hadir memberikan hadiah adalah YB Tuan William Leong, MP Selayang yang hadir memberikan sokongan kepada Pakatan Rakyat DUN Kuang khususnya.

Turut serta adalah Encik Abdul Rahim bin Abdul Wahab, Ahli Majlis MPS yang juga Ketua Bahagian Parti Keadilan Rakyat Selayang bersama-sama Dato' Mazlan yang turut hadir memberikan sokongan.

Tahniah kepada pemenang!!Syabas kepada penyokong!!

Terima kasih dan tahniah pada Jawatankuasa Penganjur yang lama dan yang baru, khusunya sdr Amin yang berusaha menjayakan perlawanan akhir di Stadium Selayang ini.

No comments: